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El acuerdo de Mesa Sectorial no podía ser más absurdo, ya que pone de manifiesto que no conocen ni les importa el problema
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No cabe ninguna duda que el personal auxiliar administrativo realiza las mismas funciones que el personal administrativo. En ocasiones ambas categorías realizan funciones de gestión o incluso de técnico.
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Esta propuesta no reconoce la gravedad ni la magnitud del problema y no es, de ningún modo, una solución
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El personal auxiliar administrativo es sometido a un proceso selectivo de esta magnitud y complejidad para que se le reconozca lo que la ley considera como derecho
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El escaso número de plazas ofertado, junto con la complejidad del procedimiento, constituye una «bofetada en la cara» a las personas implicadas en este fraude de ley
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El personal auxiliar administrativo que realiza funciones de administrativo en la CSUSP es prácticamente la totalidad. Desde hace años se vienen vulnerando sus derechos básicos individuales como personal estatutario y como trabajadores.
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El personal auxiliar administrativo no tiene que demostrar la idoneidad para desempeñar las funciones que viene desempeñando desde hace años.
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El proceso selectivo aprobado no ha sido diseñado para corregir el fraude de ley de la CSUSP contra los trabajadores/as por la falta de adecuación de funciones al nombramiento. Tampoco es adecuado
para seleccionar a los mejores ni para demostrar su idoneidad. La extensión y complejidad de este tiene la finalidad de disuadir en la participación y simplificar la baremación posterior al reducir el número de personas que superan la prueba selectiva.
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El camino es el del reconocimiento de las funciones de cada puesto de trabajo y reconvertir las plazas y los nombramientos dentro de un plan específico de recursos humanos, de la forma que no añada más presión al personal afectado y relacionar la carrera profesional con la progresión profesional de C2 a C1, como ya se ha instaurado en otras comunidades autónomas.
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La asignación de funciones que no corresponden al nombramiento, como viene sucediendo, somete al personal de la función administrativa a un riesgo psicosocial alto o muy alto, por lo que la CSUSP incumple la Ley de Prevención de Riesgos Laborales. SIMAP ya ha realizado las pertinentes denuncias ante la Inspección de Trabajo.
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Tampoco la CSUSP ha seguido las recomendaciones del Síndic de Greuges ante denuncias de este sindicato que realizara de forma urgente el estudio de los Descriptores de Puesto de Trabajo Tipo y aplicara sus consecuencias.
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Las personas perjudicadas, también lo serán a largo plazo, por ejemplo, en las cuantías de su pensión.
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No se contempla ninguna solución para el personal temporal que lleva años también en esta situación de abuso de asignación de funciones que no corresponden al nombramiento y a la que se suma el abuso en la situación de temporalidad.
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Este acuerdo de la CSUSP y de la Mesa Sectorial es improcedente e inadecuado bajo todos los puntos de vista y crea un nuevo problema, menosprecia al personal afectado y tensa la situación.
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Los sindicatos de Mesa Sectorial quisieron dar un golpe de efecto, rápido y han provocado un nuevo agravio que se suma a los anteriores.
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Utilizar la vía de la distribución de la masa salarial adicional para «lavar la cara» a este problema ha sido un completo error, y han utilizado una herramienta normativa inadecuada, ya que su finalidad es corregir desajustes retributivos de menor alcance y no corregir problemas estructurales de esta magnitud. La porción que quedó del reparto de la masa salarial adicional fue la que limitó la oferta a 209 plazas.
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Tampoco la CSUSP garantiza, en la función administrativa, el derecho a la movilidad voluntaria, promoción interna y desarrollo profesional. Con el abuso de la categoría de auxiliares administrativos para realizar funciones de grupos superiores enmascara las necesidades reales de estas otras categorías profesionales y, por tanto, las plazas existentes. Así se limita la oferta de plazas para la movilidad voluntaria, promoción interna y desarrollo profesional.
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Existen formas menos perniciosas y restrictivas de solucionar este problema. Para ello hace falta, en primer lugar, reconocer que existe y en segundo tener la voluntad de solucionarlo.
(ampliación de estos puntos en el texto)
Temario
Dada la situación en la que ya nos encontramos, desde SIMAP, pese a la crítica sin ambages al proceso selectivo de promoción interna con reclasificación de 209 plazas de auxiliar administrativo a administrativo, hemos concluido que una forma de ayudar a las personas afectadas es confeccionar y ofertar el temario específico. Ha supuesto mucho trabajo y hemos encontrado bastantes obstáculos y falta de colaboración por parte de la CSUSP como os relatamos al final de este texto
En valencià a continuación del texto en castellano
Estimad@s compañer@s: el 13 de octubre de 2021 se publicó la Resolución de 25 de septiembre de 2021, de la directora general de Recursos Humanos, por la que se convoca concurso-oposición para la promoción interna al grupo C1, administrativo o administrativa de la función administrativa, dirigida al personal estatutario del grupo C2 que sea titular, con destino definitivo, o en reingreso provisional, o con reserva de puesto, de plazas de auxiliar administrativo o administrativa de la función administrativa de instituciones sanitarias de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública (CSUSP) (DOGV 9193, 13.10.2021)
En esta resolución se establece un procedimiento con características singulares: va dirigido a personal estatutario fijo que superó en su día el concurso-oposición de la categoría profesional de auxiliar administrativo/a de la función administrativa y dispone de los requisitos establecidos en esta norma para acceder al grupo C1, administrativo/a de la función administrativa.
Esta convocatoria específica de promoción interna conllevará la reconversión de las plazas que ocupan las personas con nombramiento de auxiliar administrativo que superen en proceso selectivo dentro de los primeros 209 puestos y pasarán tener un nombramiento de administrativo a la vez que su puesto de trabajo se reconvierte también a C1.
Como ya hemos manifestado en multitud de ocasiones, esta decisión tomada en el Acuerdo de 18 de diciembre de 2020, del Consell y el Acuerdo de 14 de mayo de 2021, del Consell, de ratificación del Acuerdo de 17 de noviembre de 2020 sobre distribución del incremento adicional del 0,30 % de la masa salarial para el ejercicio 2020, en relación con el personal gestionado por la CSUSP de aprobación de la distribución de la masa salarial adicional para 2020 entre la CSUSP y los sindicatos de la Mesa Sectorial, no podía ser más aberrante, ya que pone de manifiesto, que no conocen ni les importa el problema. Esta afirmación no es gratuita, porque sólo con que se hubieran parado a pensar en las personas afectadas y en la magnitud del problema en cuanto a agravio de este personal y número de afectados/as, habrían descartado sin dudar esta propuesta.
En relación con este hecho, podemos afirmar que:
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No cabe ninguna duda que el personal auxiliar administrativo realiza las mismas funciones, sino superiores, que el personal administrativo. Esto lo han reconocido explícitamente algunas gerencias de diferentes departamentos de salud, queda patente cuando se sustituyen o comparten el trabajo estas dos categorías profesionales, cuando se ofertan indistintamente los mismos puestos de trabajo en los traslados internos para ambas categorías profesionales, etc.
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Esta propuesta no reconoce la gravedad ni la magnitud del problema y no es, de ningún modo, una solución, ni por el número de plazas convocadas ni por el procedimiento y supone, ni siquiera un parche.
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No han valorado las repercusiones negativas de esta propuesta sobre el personal afectado que, para que se le reconozca lo que la ley considera como derecho, adecuar nombramiento y retribuciones a las funciones específicamente desempeñadas, es sometido a un proceso selectivo de esta magnitud y complejidad.
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Tanto el escaso número de plazas ofertado como el procedimiento elegido para el personal fijo, que ya ha superado un proceso selectivo de contenido «prácticamente idéntico» y lleva años desempeñando funciones idénticas a las del personal administrativo es una «bofetada en la cara» a las personas implicadas en este fraude de ley.
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No se contempla ninguna solución para el personal temporal que lleva años también en esta situación de abuso de asignación de funciones que no corresponden al nombramiento y a la que se suma el abuso en la situación de temporalidad.
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No debemos olvidar que en la CSUSP el personal auxiliar administrativo que realiza funciones de administrativo es prácticamente la totalidad y que se les están vulnerando desde hace años sus derechos básicos individuales como personal estatutario, ya que se tiene derecho a ser informado de las funciones, tareas, cometidos (artículo 17 del Estatuto Marco) y al desempeño efectivo de las funciones o tareas propias de su condición profesional (artículo 14 del PREBEP).
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También sus derechos básicos como trabajadores son vulnerados ya que no se les retribuyen las funciones que efectivamente realizan.
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La finalidad de los procesos selectivos, tal y como establece la ley, es para demostrar la idoneidad de los candidatos y seleccionar a los mejores. Este no es el problema al que nos enfrentamos. El nudo principal de este problema es la existencia de un fraude de ley de la CSUSP contra los trabajadores/as por la falta de adecuación de funciones al nombramiento. Lo que se debe corregir es el fraude de ley que viene cometiendo la CSUSP con este personal.
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Los principios rectores legales de los procesos selectivos deben garantizar la adecuación entre el contenido de los procesos selectivos y las funciones o tareas a desarrollar. Ni por la extensión ni por la complejidad del temario se cumple este requisito. La finalidad de la complejidad no es para seleccionar a los mejores ni para demostrar su idoneidad sino para disuadir en la participación y para simplificar la baremación posterior al reducir el número de personas que superan la prueba selectiva.
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El personal auxiliar administrativo no tiene que demostrar la idoneidad para desempeñar las funciones que viene desempeñando desde hace años. Un proceso selectivo como este no es lo adecuado. El camino es el de reconocer las funciones de cada puesto de trabajo y reconvertir las plazas y los nombramientos dentro de un plan específico de recursos humanos, de una forma que no añada más presión al personal afectado.
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La asignación de funciones que no corresponden al nombramiento, como viene sucediendo, ha demostrado que somete al personal de la función administrativa a un riesgo psicosocial alto o muy alto. La CSUSP incumple la Ley de Prevención de Riesgos Laborales, tanto al no evaluar el riesgo inicial de los puestos de trabajo, como al no definir por escrito las funciones de cada puesto de trabajo, como al no realizar un seguimiento de los graves problemas detectados ni implementar las medidas para disminuir los problemas de salud laboral detectados. SIMAP ya ha realizado las pertinentes denuncias ante la Inspección de Trabajo.
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Tampoco la CSUSP ha seguido las recomendaciones del Síndic de Greuges ante denuncias de este sindicato en las que, hace más de un año, se le instó a que de forma urgente realizara el estudio de los Descriptores de Puesto de Trabajo Tipo y que en base a esto tomara las medidas pertinentes para adaptar puesto de trabajo, funciones y nombramiento.
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Las personas perjudicadas, auxiliares administrativos que realizan funciones de administrativo, con unas retribuciones, cotizaciones, prestación por desempleo inferiores a las que les corresponden por el trabajo realizado, se verán también afectadas a largo plazo (por ejemplo, para las cuantías en la pensión) por este abuso prolongado que hace la CSUSP que cubre sus necesidades en la función administrativa con nombramientos en fraude de ley.
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Este acuerdo entre la CSUSP y la Mesa Sectorial es improcedente e inadecuado bajo todos los puntos de vista para el problema que sufre el personal auxiliar administrativo de la función administrativa en la CSUSP. En lugar de ir al origen del problema crea uno nuevo, menosprecia al personal afectado y tensa la situación. Con este proceso selectivo reconoce implícitamente que cualquier plaza de auxiliar administrativo es susceptible de ser transformada en administrativo, ya que realizará los expedientes de modificación de plantilla de las plazas en función de las personas que superen el proceso selectivo y no en base a un estudio de las necesidades y de las funciones que cubren los puestos de trabajo dentro de la función administrativa, que es el paso inicial y racional que debieron dar.
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Los sindicatos de Mesa Sectorial quisieron dar un golpe de efecto, rápido y sin que les supusiera mucho trabajo y esfuerzo. En cierto modo, pretendían retomar el liderazgo del trabajo sindical dentro de la función administrativa que estaba teniendo el SIMAP con su trabajo en los últimos años. Pues este golpe de efecto, lo ha sido, pero no en la dirección que pretendían y, ahora, como no se pongan de verdad a trabajar en una solución racional y justa para todos, no van a poder enmendar el error.
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La utilización de la vía de la distribución de la masa salarial adicional para «lavar la cara» ha sido un completo error, porque este porcentaje de masa salarial no tiene esta finalidad de resolver problemas estructurales del sistema que requieren una mayor inversión económica, sino que la función que la propia ley le otorga es corregir desajustes retributivos como, por ejemplo, inequidades en el complemento específico entre categorías del mismo grupo. Además, hay un presupuesto asignado para ello desde el 2020 y que el trabajador, por estos acuerdos, debe percibir desde una fecha concreta, en este caso desde el 1 de enero de 2020. ¿Cómo van a proceder en este caso? ¿Retribuirán los salarios correspondientes a administrativo a las personas que aprueben este concurso oposición desde el 1 de enero de 2020? Es importante recordar que, en sesión de 17 de noviembre de 2020, de la Mesa Sectorial de Sanidad, se destinan 750.000 euros a la reconversión directa de puestos de personal estatutario de la categoría auxiliar administrativo, clasificados en el subgrupo C2, en puestos de administrativo, clasificados en el subgrupo C1. Este presupuesto iría destinado la reconversión de 209 puestos y fue regulado para que se realizara por un proceso selectivo específico de promoción interna.
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Tampoco la CSUSP garantiza, con esta convocatoria ni con la limitación de las ofertas de promoción interna de otras convocatorias, el derecho a la movilidad voluntaria, promoción interna y desarrollo profesional, que también son derechos individuales de los trabajadores/as de la función administrativa, por el número reducido de plazas de administrativo/a, de gestión y técnicos. Al cubrir funciones de categorías profesionales de los grupos C1, A2 e incluso de A1 con auxiliares administrativos, enmascara las necesidades reales de estas categorías profesionales y por tanto limita la oferta de plazas para la movilidad voluntaria, promoción interna y desarrollo profesional.
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Existen muchas forma menos perniciosas y restrictivas de solucionar este problema. Para ello hace falta, en primer lugar, reconocer que existe y en segundo tener la voluntad de solucionarlo. Soluciones adecuadas que no son incompatibles serían:
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Dentro de un Plan de Ordenación de Recursos Humanos (PORH) específico, determinar las funciones de cada categoría profesional de personal de gestión no sanitario y las necesidades de cada uno, hacer el estudio de los descriptores de puestos de trabajo tipo y comparar con las funciones reales que hace cada puestos de trabajo, reclasificar cuando existiera una discordancia, serán todos los casos según nuestros estudios, con un procedimiento sencillo que no suponga más estrés y esfuerzo a las personas implicadas y, por último, hacer una revisión anual de las necesidades de personal y de que las funciones realizadas son las adecuadas al nombramiento y, en base a esto corregir las desviaciones.
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En base a las necesidades y dentro del PORH anual, establecer la Oferta Púbica de Empleo de las categorías y plazas en función de las necesidades. Comprometerse a cumplir la ley en cuanto a las convocatorias de procesos de movilidad voluntaria, traslados internos y procesos de selección para optar a ser personal estatutario fijo y los plazos establecidos para que no se produzca un abuso en la temporalidad.
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Ligar la carrera profesional a la reconversión de las plazas de auxiliar administrativo a administrativo, de forma que al alcanzar el grado 1, 5 años de servicios prestados, se produzca el cambio a nombramiento a administrativo/a.
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Temario específico
Dada la situación en que ya nos encontramos, desde SIMAP, pese a la crítica sin ambages que manifestamos por el proceso selectivo de promoción interna con reclasificación de 209 plazas de auxiliar administrativo a administrativo, hemos concluido que una forma de ayudar a las personas afectadas es confeccionar y ofertar el temario específico. Ha supuesto mucho trabajo y hemos encontrado bastantes obstáculos y falta de colaboración por parte de la CSUSP como os relatamos a continuación.
El temario específico que os facilitamos, lo hemos elaborado conforme a la bibliografía publicada del temario específico que figura en el Anexo de la convocatoria. Por este motivo, únicamente se ha incluido en el temario, el articulado que específicamente se detalla en la última modificación de la bibliografía que se ha publicado.
Por otro lado, también queremos comunicaros que, respecto a algunos epígrafes del temario, la bibliografía facilitada no ha sido clara, ni congruente, por lo que, tras efectuar reiteradas consultas a la Conselleria de Sanidad, sin haber obtenido resultado alguno, hemos acordado incluir, además del articulado que figura en la bibliografía, la normativa más adecuada para la materia objeto de estudio.
A su vez, también queremos informaros de que en el temario que figura en el Anexo de la convocatoria, se ha incluido legislación que ha resultado derogada, por lo que en el temario que hemos elaborado, se ha incluido la normativa en vigor que ha sustituido a la derogada.
Para obtener el temario, podéis contactar con la persona delegada del SIMAP en vuestro departamento o solicitarlo remitiendo un correo a info@simap.es
Por último, únicamente nos queda deciros que, aunque parezca muy difícil superar el examen, con empeño y constancia es posible.
Mucho ánimo y suerte para todo@s
Versió en valencià
SIMAP reafirma la seua oposició a l’aberrant convocatòria específica de promoció interna d’auxiliars administratius a administratius, però ofereix el temari específic per a ajudar a les persones afectades
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L’acord de Taula Sectorial no podia ser més absurd, ja que posa de manifest que no coneixen ni els importa el problema
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No hi ha cap dubte que el personal auxiliar administratiu realitza les mateixes funcions que el personal administratiu. A vegades totes dues categories realitzen funcions de gestió o fins i tot de tècnic.
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Aquesta proposta no reconeix la gravetat ni la magnitud del problema i no és, de cap manera, una solució
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El personal auxiliar administratiu és sotmès a un procés selectiu d’aquesta magnitud i complexitat perquè se’l reconega el que la llei considera com a dret
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L’escàs nombre de places oferit, juntament amb la complexitat del procediment, constitueix una «galtada en la cara» a les persones implicades en aquest frau de llei
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El personal auxiliar administratiu que realitza funcions d’administratiu en la CSUSP és pràcticament la totalitat. Des de fa anys es venen vulnerant els seus drets bàsics individuals com a personal estatutari i com a treballadors.
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El personal auxiliar administratiu no ha de demostrar la idoneïtat per a exercir les funcions que ve exercint des de fa anys.
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El procés selectiu aprovat no ha sigut dissenyat per a corregir el frau de llei de la CSUSP contra els treballadors/as per la falta d’adequació de funcions al nomenament. Tampoc és adequat
per a seleccionar als millors ni per a demostrar la seua idoneïtat. L’extensió i complexitat d’aquest té la finalitat de dissuadir en la participació i simplificar la baremació posterior en reduir el nombre de persones que superen la prova selectiva.
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El camí és el del reconeixement de les funcions de cada lloc de treball i reconvertir les places i els nomenaments dins d’un pla específic de recursos humans, de la forma que no afija més pressió al personal afectat i relacionar la carrera professional amb la progressió professional de C2 a C1, com ja s’ha instaurat en altres comunitats autònomes.
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L’assignació de funcions que no corresponen al nomenament, com ve succeint, sotmet al personal de la funció administrativa a un risc psicosocial alt o molt alt, per la qual cosa la CSUSP incompleix la Llei de Prevenció de Riscos Laborals. SIMAP ja ha realitzat les pertinents denúncies davant la Inspecció de Treball.
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Tampoc la CSUSP ha seguit les recomanacions del Síndic de Greuges davant denúncies d’aquest sindicat que realitzara de manera urgent l’estudi dels Descriptors de Lloc de treball Tipus i aplicara les seues conseqüències.
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Les persones perjudicades, també ho seran a llarg termini, per exemple, en les quanties de la seua pensió.
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No es contempla cap solució per al personal temporal que porta anys també en aquesta situació d’abús d’assignació de funcions que no corresponen al nomenament i a la qual se suma l’abús en la situació de temporalitat.
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Aquest acord de la CSUSP i de la Taula Sectorial és improcedent i inadequat sota tots els punts de vista i crea un nou problema, menysprea al personal afectat i tibant la situació.
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Els sindicats de Taula Sectorial van voler donar un colp d’efecte, ràpid i han provocat un nou greuge que se suma als anteriors.
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Utilitzar la via de la distribució de la massa salarial addicional per a «llavar la cara» a aquest problema ha sigut un complet error, i han utilitzat una eina normativa inadequada, ja que la seua finalitat és corregir desajustaments retributius de menor abast i no corregir problemes estructurals d’aquesta magnitud. La porció que va quedar del repartiment de la massa salarial addicional va ser la que va limitar l’oferta a 209 places.
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Tampoc la CSUSP garanteix, en la funció administrativa, el dret a la mobilitat voluntària, promoció interna i desenvolupament professional. Amb l’abús de la categoria d’auxiliars administratius per a realitzar funcions de grups superiors emmascara les necessitats reals d’aquestes altres categories professionals i, per tant, les places existents. Així es limita l’oferta de places per a la mobilitat voluntària, promoció interna i desenvolupament professional.
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Existeixen formes menys pernicioses i restrictives de solucionar aquest problema. Per a això fa falta, en primer lloc, reconèixer que existeix i en segon tindre la voluntat de solucionar-ho.
(ampliació d’aquests punts en el text)
Temari
Donada la situació en la qual ja ens trobem, des de SIMAP, malgrat la crítica sense ambages al procés selectiu de promoció interna amb reclassificació de 209 places d’auxiliar administratiu a administratiu, hem conclòs que una manera d’ajudar a les persones afectades és confeccionar i oferir el temari específic. Ha suposat molta faena i hem trobat bastants obstacles i falta de col·laboració per part de la CSUSP com us relatem al final d’aquest text
Estimats/ades companys/es: el 13 d’octubre de 2021 es va publicar la Resolució de 25 de setembre de 2021, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca concurs oposició per a la promoció interna al grup C1, administratiu o administrativa de la funció administrativa, dirigida al personal estatutari del grup C2 que siga titular, amb destinació definitiva, o en reingrés provisional, o amb reserva de lloc, de places d’auxiliar administratiu o administrativa de la funció administrativa d’institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (CSUSP) (DOGV 9193, 13.10.2021)
En aquesta resolució s’estableix un procediment amb característiques singulars: va dirigit a personal estatutari fix que va superar en el seu moment el concurs oposició de la categoria professional d’auxiliar administratiu/a de la funció administrativa i disposa dels requisits establits en aquesta norma per a accedir al grup C1, administratiu/a de la funció administrativa.
Aquesta convocatòria específica de promoció interna comportarà la reconversió de les places que ocupen les persones amb nomenament d’auxiliar administratiu que superen en procés selectiu dins dels primers 209 llocs i passaran tindre un nomenament d’administratiu alhora que el seu lloc de treball es reconverteix també a C1.
Com ja hem manifestat en multitud d’ocasions, aquesta decisió presa en l’Acord de 18 de desembre de 2020, del Consell i l’Acord de 14 de maig de 2021, del Consell, de ratificació de l’Acord de 17 de novembre de 2020 sobre distribució de l’increment addicional del 0,30% de la massa salarial per a l’exercici 2020, en relació amb el personal gestionat per la CSUSP d’aprovació de la distribució de la massa salarial addicional per a 2020 entre la CSUSP i els sindicats de la Taula Sectorial, no podia ser més aberrant, ja que posa de manifest, que no coneixen ni els importa el problema. Aquesta afirmació no és gratuïta, perquè només que s’hagueren parat a pensar en les persones afectades i en la magnitud del problema quant a greuge d’aquest personal i número d’afectats/as, haurien descartat sense dubtar aquesta proposta.
En relació amb aquest fet, podem afirmar que:
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No hi ha cap dubte que el personal auxiliar administratiu realitza les mateixes funcions, sinó superiors, que el personal administratiu. Això ho han reconegut explícitament algunes gerències de diferents departaments de salut, queda patent quan se substitueixen o comparteixen el treball aquestes dues categories professionals, quan s’ofereixen indistintament els mateixos llocs de treball en els trasllats interns per a totes dues categories professionals, etc.
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Aquesta proposta no reconeix la gravetat ni la magnitud del problema i no és, de cap manera, una solució, ni pel nombre de places convocades ni pel procediment i suposa, ni tan sols un pegat.
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No han valorat les repercussions negatives d’aquesta proposta sobre el personal afectat que, perquè se’l reconega el que la llei considera com a dret, adequar nomenament i retribucions a les funcions específicament exercides, és sotmès a un procés selectiu d’aquesta magnitud i complexitat.
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Tant l’escàs nombre de places oferit com el procediment triat per al personal fix, que ja ha superat un procés selectiu de contingut «pràcticament idèntic» i porta anys exercint funcions idèntiques a les del personal administratiu és una «galtada en la cara» a les persones implicades en aquest frau de llei.
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No es contempla cap solució per al personal temporal que porta anys també en aquesta situació d’abús d’assignació de funcions que no corresponen al nomenament i a la qual se suma l’abús en la situació de temporalitat.
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No hem d’oblidar que en la CSUSP el personal auxiliar administratiu que realitza funcions d’administratiu és pràcticament la totalitat i que se’ls estan vulnerant des de fa anys els seus drets bàsics individuals com a personal estatutari, ja que es té dret a ser informat de les funcions, tasques, comeses (article 17 de l’Estatut Marc) i a l’acompliment efectiu de les funcions o tasques pròpies de la seua condició professional (article 14 del PREBEP).
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També els seus drets bàsics com a treballadors són vulnerats ja que no se’ls retribueixen les funcions que efectivament realitzen.
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La finalitat dels processos selectius, tal com estableix la llei, és per a demostrar la idoneïtat dels candidats i seleccionar als millors. Aquest no és el problema al qual ens enfrontem. El nus principal d’aquest problema és l’existència d’un frau de llei de la CSUSP contra els treballadors/as per la falta d’adequació de funcions al nomenament. El que s’ha de corregir és el frau de llei que ve cometent la CSUSP amb aquest personal.
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Els principis rectors legals dels processos selectius han de garantir l’adequació entre el contingut dels processos selectius i les funcions o tasques a desenvolupar. Ni per l’extensió ni per la complexitat del temari es compleix aquest requisit. La finalitat de la complexitat no és per a seleccionar als millors ni per a demostrar la seua idoneïtat sinó per a dissuadir en la participació i per a simplificar la baremació posterior en reduir el nombre de persones que superen la prova selectiva.
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El personal auxiliar administratiu no ha de demostrar la idoneïtat per a exercir les funcions que ve exercint des de fa anys. Un procés selectiu com aquest no és l’adequat. El camí és el de reconèixer les funcions de cada lloc de treball i reconvertir les places i els nomenaments dins d’un pla específic de recursos humans, d’una forma que no afija més pressió al personal afectat.
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L’assignació de funcions que no corresponen al nomenament, com ve succeint, ha demostrat que sotmet al personal de la funció administrativa a un risc psicosocial alt o molt alt. La CSUSP incompleix la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, tant al no avaluar el risc inicial dels llocs de treball, com al no definir per escrit les funcions de cada lloc de treball, com al no realitzar un seguiment dels greus problemes detectats ni implementar les mesures per a disminuir els problemes de salut laboral detectats. SIMAP ja ha realitzat les pertinents denúncies davant la Inspecció de Treball.
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Tampoc la CSUSP ha seguit les recomanacions del Síndic de Greuges davant denúncies d’aquest sindicat en les quals, fa més d’un any, se li va instar que de manera urgent realitzara l’estudi dels Descriptors de Lloc de treball Tipus i que sobre la base d’això prenguera les mesures pertinents per a adaptar lloc de treball, funcions i nomenament.
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Les persones perjudicades, auxiliars administratius que realitzen funcions d’administratiu, amb unes retribucions, cotitzacions, prestació per desocupació inferiors a les que els corresponen pel treball realitzat, es veuran també afectades a llarg termini (per exemple , per a les quanties en la pensió) per aquest abús prolongat que fa la CSUSP que cobreix les seues necessitats en la funció administrativa amb nomenaments en frau de llei.
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Aquest acord entre la CSUSP i la Taula Sectorial és improcedent i inadequat sota tots els punts de vista per al problema que pateix el personal auxiliar administratiu de la funció administrativa en la CSUSP. En lloc d’anar a l’origen del problema crega un nou, menysprea al personal afectat i tibant la situació. Amb aquest procés selectiu reconeix implícitament que qualsevol plaça d’auxiliar administratiu és susceptible de ser transformada en administratiu, ja que realitzarà els expedients de modificació de plantilla de les places en funció de les persones que superen el procés selectiu i no sobre la base d’un estudi de les necessitats i de les funcions que cobreixen els llocs de treball dins de la funció administrativa, que és el pas inicial i racional que degueren donar.
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Els sindicats de Taula Sectorial van voler donar un colp d’efecte, ràpid i sense que els suposara molta faena i esforç. En certa manera, pretenien reprendre el lideratge del treball sindical dins de la funció administrativa que estava tenint el SIMAP amb el seu treball en els últims anys. Perquè aquest colp d’efecte, ho ha sigut, però no en la direcció que pretenien i, ara, com no es posen de veritat a treballar en una solució racional i justa per a tots, no podran esmenar l’error.
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La utilització de la via de la distribució de la massa salarial addicional per a «llavar la cara» ha sigut un complet error, perquè aquest percentatge de massa salarial no té aquesta finalitat de resoldre problemes estructurals del sistema que requereixen una major inversió econòmica, sinó que la funció que la pròpia llei li atorga és corregir desajustaments retributius com, per exemple, inequitats en el complement específic entre categories del mateix grup. A més, hi ha un pressupost assignat per a això des del 2020 i que el treballador, per aquests acords, ha de percebre des d’una data concreta, en aquest cas des de l’1 de gener de 2020. Com procediran en aquest cas? Retribuiran els salaris corresponents a administratiu a les persones que aproven aquest concurs oposició des de l’1 de gener de 2020? És important recordar que, en sessió de 17 de novembre de 2020, de la Taula Sectorial de Sanitat, es destinen 750.000 euros a la reconversió directa de llocs de personal estatutari de la categoria auxiliar administratiu, classificats en el subgrup C2, en llocs d’administratiu, classificats en el subgrup C1. Aquest pressupost aniria destinat la reconversió de 209 llocs i va ser regulat perquè es realitzara per un procés selectiu específic de promoció interna.
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Tampoc la CSUSP garanteix, amb aquesta convocatòria ni amb la limitació de les ofertes de promoció interna d’altres convocatòries, el dret a la mobilitat voluntària, promoció interna i desenvolupament professional, que també són drets individuals dels treballadors/as de la funció administrativa, pel nombre reduït de places d’administratiu/a, de gestió i tècnics. En cobrir funcions de categories professionals dels grups C1, A2 i fins i tot d’A1 amb auxiliars administratius, emmascara les necessitats reals d’aquestes categories professionals i per tant limita l’oferta de places per a la mobilitat voluntària, promoció interna i desenvolupament professional.
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Existeixen moltes forma menys pernicioses i restrictives de solucionar aquest problema. Per a això fa falta, en primer lloc, reconèixer que existeix i en segon tindre la voluntat de solucionar-ho. Solucions adequades que no són incompatibles serien:
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Dins d’un Pla d’Ordenació de Recursos Humans (PORH) específic, determinar les funcions de cada categoria professional de personal de gestió no sanitari i les necessitats de cadascun, fer l’estudi dels descriptors de llocs de treball tipus i comparar amb les funcions reals que fa cada llocs de treball, reclassificar quan existira una discordança, seran tots els casos segons els nostres estudis, amb un procediment senzill que no supose més estrès i esforç a les persones implicades i, finalment, fer una revisió anual de les necessitats de personal i que les funcions realitzades són les adequades al nomenament i, sobre la base d’això corregir les desviacions.
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Sobre la base de les necessitats i dins del PORH anual, establir l’Oferta Púbica d’Ús de les categories i places en funció de les necessitats. Comprometre’s a complir la llei quant a les convocatòries de processos de mobilitat voluntària, trasllats interns i processos de selecció per a optar a ser personal estatutari fix i els terminis establits perquè no es produïsca un abús en la temporalitat.
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Lligar la carrera professional a la reconversió de les places d’auxiliar administratiu a administratiu, de manera que en aconseguir el grau 1, 5 anys de serveis prestats, es produïsca el canvi a nomenament a administratiu/a.
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Temari específic
Donada la situació en què ja ens trobem, des de SIMAP, malgrat la crítica sense ambages que manifestem pel procés selectiu de promoció interna amb reclassificació de 209 places d’auxiliar administratiu a administratiu, hem conclòs que una manera d’ajudar a les persones afectades és confeccionar i oferir el temari específic. Ha suposat molta faena i hem trobat bastants obstacles i falta de col·laboració per part de la CSUSP com us relatem a continuació.
El temari específic que us facilitem, l’hem elaborat conforme a la bibliografia publicada del temari específic que figura en l’Annex de la convocatòria. Per aquest motiu, únicament s’ha inclòs en el temari, l’articulat que específicament es detalla en l’última modificació de la bibliografia que s’ha publicat.
D’altra banda, també volem comunicar-vos que, respecte a alguns epígrafs del temari, la bibliografia facilitada no ha sigut clara, ni congruent, per la qual cosa, després d’efectuar reiterades consultes a la Conselleria de Sanitat, sense haver obtingut cap resultat, hem acordat incloure, a més de l’articulat que figura en la bibliografia, la normativa més adequada per a la matèria objecte d’estudi.
Al seu torn, també volem informar-vos que en el temari que figura en l’Annex de la convocatòria, s’ha inclòs legislació que ha resultat derogada, per la qual cosa en el temari que hem elaborat, s’ha inclòs la normativa en vigor que ha substituït a la derogada.
Per a obtindre el temari, podeu contactar amb la persona delegada del SIMAP en el vostre departament o sol·licitar-lo remetent un correu a info@simap.es
Finalment, únicament ens queda dir-vos que, encara que semble molt difícil superar l’examen, amb obstinació i constància és possible.
Molt d’ànim i sort per a tots/es